Algemene Ledenvergadering 2017

Presentatie Oceanië door Geerten Kalter

Op 13 maart na het huishoudelijk gedeelte van de algemene Ledenvergadering verzorgde Geerten Kalter een presentatie over zijn reis naar Australië en Nieuw Zeeland. Als hovenier en deskundige bij de Bomenstichting is hij heel geïnteresseerd in bomen. Wat doet de omgeving met een boom, wat is de invloed daarvan op de hoogte, de omvang, de dikte van de stam en de levensduur. Zo ging hij daar aan de andere kant van onze aardbol met zijn oerbossen waar de mens nog weinig heeft ingegrepen in de natuur op zoek de hoogste en oudste bomen.
Hij liet ons aan de hand van zijn mooie landschapsfoto’s meereizen en zo het landschap lezen aan de hand van bladkleuren en structuren. Zijn enthousiasme voor wat hij ons allemaal wilde vertellen was zo groot, dat dat de avond daarvoor te kort was.